Miura Adam Scott AS-1

För ett år sedan försökte Adam Scott hitta ett järn som passade hans ”Golf-DNA” En klubba inspirerad av det förflutna men byggd för den moderna spelaren. Det sökandet slutade i Himeji, Japan med Miura och resultatet blev Miura Adam Scott AS-1

Miura Adam Scott AS-1

Designas för världens bästa "ball strikers"

Adam Scott har länge varit känd för att ha en av de största svingarna och vara en av de bästa ”ball strikers” inom professionell golf. Resultatet av Miura & Adam Scott samarbete är kulmen på en omfattande dialog mellan några av de bästa hjärnorna i golfbranschen. Resultatet blev ett järn som har synen, ljudet och känslan som är idealisk för en av de bästa i spelet.

Revolutionära smidstekniker

Miura har tillverkat världens finaste smidda golfklubbor sedan 1957. Designad och konstruerad av mästerhantverkaren Katsuhiro Miura. Varje klubba är individuellt gjord med Miuras patenterade smidesprocess. Vilket resulterar i de mest eleganta och raffinerade järnen i golfbranschen.

Adam Scott AS-1

”När man går in i Miura-fabriken finns det en enorm uppskattning för vad han gör och alla järn han har skapat.” Det är fantastiskt att arbeta med någon så kunnig och förstående. Men som också är villig att ta feedbacken och producera ett järn som han godkänner men som också har alla funktioner som jag letar efter.”

AS-1 järnen levereras komplett med en minneslåda. Lådan visar lika mycket uppmärksamhet på detaljer med material av högsta kvalitet som speglar själva järnen. Varje låda kommer också med ett äkthetsintyg.

3-PW Custom 41 500 kr

Cai Nilsson, PGA Golfprofessional på Vinbergs Golfklubb.

cai@vinbergsgolfklubb.se

35 års erfarenhet av personanpassad utrustning och sedan 2018 en av tre Auktoriserade Miura Dealers i Sverige, den enda på en svensk golfklubb.

Du kan beställa dina Miura Adam Scott AS-1 med dina redan klara specifikationer eller komma till Vinberg och få dessa utprovade. Självklar kan du även beställa alla andra modeller också.